Strona główna > Usługi

Siedziba warsztatu Slav AUTO znajduje się w Szczecinie. Specjalizujemy się w naprawach mechanicznych, serwisie klimatyzacji (http://www.slavauto.pl/) i wymianie oleju. Zajmujemy się również wymianą opon, naprawami elektrycznymi oraz diagnostyką pojazdową. Zapewniamy najwyższy poziom każdej wykonanej przez nas usługi oraz przystępne ceny.

Serwis "DOOR to DOOR"

Tym wszystkim, którzy cenią sobie wygodę i czas, proponujemy naszą nową usługę. Nie masz czasu, żeby przyjechać do serwisu? To już nie jest problem! Wystarczy, że zadzwonisz do nas i umówisz się na dogodny dzień i godzinę, a nasz pracownik przyjedzie pod wskazany adres i zabierze Twój samochód do serwisu. Po wykonaniu wszystkich niezbędnych usług auto umyjemy i odstawiamy pod wskazany adres.


SERWIS "OPON"

Oznaczenia na oponach ze strony michelin.pl: indeksy prędkości, nośności, rozmiar, informacje produkcyjne, marka, model, przeznaczenie, etykiety energetyczne. Pamiętaj, aby sprawdzać ciśnienie w oponach (włącznie z kołem zapasowym) przynajmniej raz w miesiącu i przed każdą dłuższą podróżą. Utrzymując właściwe ciśnienie w oponach, obniżasz swoje bieżące wydatki. Opony z zaniżonym ciśnieniem mogą mieć skłonność do przegrzewania się, powodować większe zużycie paliwa i szybciej się zużywać. W podobny sposób, ciśnienie zawyżone może skrócić trwałość opon, zmniejszyć ich przyczepność i spowodować problemy z kierowaniem pojazdem.
ZUŻYCIE.
Przebieg opony z ciśnieniem zaniżonym o 20% może się skrócić o 20%. W praktyce oznacza to o 8 000 km mniej przy potencjalnym przebiegu 40 000 km.
- ZUŻYCIE PALIWA A EMISJA CO2. Niskie ciśnienie w oponach pociąga za sobą wzrost zużycia paliwa, a w konsekwencji większą emisję CO2.
Stopniowa utrata ciśnienia w oponie jest naturalnym procesem (zazwyczaj o ok. 0,06 bara na miesiąc). Spadek ciśnienia może być szybszy na skutek utraty powietrza spowodowanego przez:
 przypadkowe przebicie opony
 zawór: przy każdorazowej zmianie opony należy także wymienić zawór.
 kapturek zaworu: element gwarantujący szczelność zaworu.
 koło: przy montażu opon należy oczyścić felgę i wnętrze opony.

Wrogowie opon:
 Wiek.
 Zużycie i uszkodzenia (przebicia, przecięcia, uderzenia, spękanie gumy bieżnika/boku opony, pęcherze i wybrzuszenia itp.).
 Brak regularnego sprawdzania stanu ogumienia pod kątem zużycia i uszkodzeń.
 Jazda z niewłaściwym ciśnieniem:
 zbyt niskim.
 zbyt wysokim.
 Napompowanie i kontynuacja jazdy na oponie uprzednio użytkowanej bez powietrza lub z zaniżonym ciśnieniem.
 Brak regularnego sprawdzania głębokości bieżnika.
 Kontynuacja eksploatacji opon zużytych do wskaźnika zużycia bieżnika.
 Jazda na oponie zapasowej o innym rozmiarze przy prędkości przekraczającej 80 km/h.
 Niezauważenie zmian zachowania pojazdu związanych ze stratą ciśnienia, hałasem lub wibracjami spowodowanymi przez opony.
 Montaż opon różnego typu w pojeździe.
 Brak oględzin opony wykonanych przez specjalistę.
 Brak oględzin opony po mocnym uderzeniu o przeszkodę.
 Styl jazdy.
 Obciążenie przyczepy
 Stosowanie opon różnego typu i o różnych rozmiarach.
 Niestosowanie wyższego ciśnienia w oponach do przyczep samochodowych i kampingowych.
 Pozostawienie starego zaworu opony bezdętkowej przy zmianie opony.
 Własnoręczne naprawy opon zamiast powierzenia czynności specjaliście.
 Przyjmowanie rozwiązań doraźnych jako trwałe.
 Zakładanie opon na felgi uszkodzone, zniekształcone lub zmodyfikowane.
 Niewłaściwe dobieranie rozmiarów opony do rozmiarów felgi.
 Własnoręczny montaż i/lub demontaż opon zamiast powierzenia tej czynności specjaliście.
 Brak wyważenia kół po montażu opon.
 Montaż opon o indeksie nośności i/lub prędkości niższych niż przewidziane do danego modelu pojazdu
 Środowisko
 Ekstremalne temperatury.
 Deszcz, lód i śnieg.
 Oleje i substancje ropopochodne.

Głębokość bieżnika opon pojazdu samochodowego musi wynosić co najmniej 1,6 mm. Pomiaru głębokości bieżnika dokonuj zawsze w kilku miejscach na oponie. Wszystkie opony posiadają wskaźniki zużycia bieżnika znajdujące się na dnie rowków. Zużycie bieżnika do poziomu wskaźników oznacza, że zgodnie z przepisami opona jest zużyta i należy ją wymienić.


Geometria i zawieszenie:

Uwzględniając warunki drogowe w Polsce, należałoby sprawdzać "geometrię" kół przednich przynajmniej raz w roku najlepiej przed sezonem letnim. Powinno się takiej kontroli dokonać, każdorazowo przy zakupie używanego samochodu oraz w sytuacjach takich jak uderzenie kołem w przeszkodę lub wyrwę oraz po naprawach zawieszenia. 1. Przed kontrolą każdorazowo należy sprawdzić i wyeliminować luzy w zawieszeniu. 2. Najważniejszymi parametrami w geometrii są: zbieżność kół, kąt pochylenia kół, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. 3. Jeżeli ustawienie kół jest niewłaściwe, następuje wówczas szybkie, nierównomierne zużywanie się ogumienia, stabilności samochodu w czasie jazdy, wpływa bowiem na jego sterowalność.


Amortyzatory

Stopień zużycia amortyzatorów zależy od wielu czynników, m.in. sposobu jazdy, stanu dróg, stanu elementów zawieszenia pojazdu. Szacuje się, że w samochodach poruszających się po naszych drogach powinny wytrzymać dystans ok. 60-80 000 km. Amortyzatory mają istotny wpływ na bezpieczeństwo pojazdu, zalecana jest ich kontrola co 20 000 kilometrów. Są kontrolowane na każdym przeglądzie okresowym pojazdu.


Uszkodzenia amortyzatorów

Do wymiany kwalifikują się te, które "wyciekły", mają uszkodzenia mechaniczne, wybite tuleje gumowe, nie trzymają samochodu lub mają skorodowane tłoczysko. Kiedy nasz samochód zachowuje się dziwnie: zbytnie przechylanie się auta na boki na zakrętach, nadmierne "nurkowanie" do przodu podczas hamowania i "przysiadanie" podczas przyspieszania, znoszenie pojazdu z toru jazdy po niewielkich nawet nierównościach, wydłużona droga hamowania (nawet w przypadku ABS), łatwiejsze wpadanie w poślizg na mokrej nawierzchni, a także nierównomierne zużycie opon. Może, to świadczyć właśnie o zużytych amortyzatorach.


Badanie okresowe pojazdu.


Badanie okresowe pojazdów przechodzi każdy pojazd nie zależnie od wieku z tym, że:
 Pojazdy nowe 1 badanie okresowe wykonywane jest po upływie 3 lat
 Następnie badanie okresowe jest dawane na 2 lata.
 Po upływie 5 lat od daty produkcji badania są wykonywane co roku.
Na takim badaniu pracownik stacji diagnostycznej sprawdza pojazd czy jest sprawny technicznie, czy dane pojazdy zgadzają się z dokumentami, od roku 2014 zapisuje przebieg pojazdu w kartotece pojazdu.
Pod czas wykonywania przeglądu jeżeli pracownik stacji diagnostycznej stwierdzi nieprawidłowości dokona na specjalnym zaświadczeniu odpowiedniej adnotacji. Kiedy stwierdzi poważne usterki, stwarzających bezpośrednie zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego zatrzymany zostanie dowód rejestracyjny. Aby uniknąć opisanej sytuacji warto parę dni przed badaniem technicznym sprawdzić pojazd w Naszym warsztacie i usunąć usterki. Mamy również możliwość wykonania badania technicznego w stacji diagnostycznej na terenie.


Hamulce:

Kiedy należy wymieniać tarcze hamulcowe:
Tarcze hamulcowe wymieniamy wtedy kiedy ich grubość będzie mniejsza niż minimum podawane na tarczy przez producenta, kiedy przy hamowaniu odczuwamy bicie na kierownicy, są nierównomiernie zużyte, posiadają głębokie bruzdy, są skorodowane. Przy zmianie tarcz hamulcowych zawsze trzeba zmienić klocki hamulcowe na nowe.


Klocki hamulcowe

Żywotność klocków hamulcowych w dużej mierze należy do kierującego pojazdem i do warunków w jakich pojazd się porusza. Jeżeli poruszamy się większości w mieście klocki hamulcowe będą zużywały się bardziej niż w pojazdach poruszających się większości po trasie. Klocki będą się zużywały szybciej w pojazdach z ESP przy „ostrej jeździe” kiedy system będzie korygował tor jazdy. Im więcej używamy hamulca tym mniejsze przebiegi będziemy robić na klockach.


Płyn hamulcowy:

Płyn zużywa się przez nawodnienie ponieważ, to ciecz silnie higroskopijna, chłonąca wilgoć. Zaleca się wymieniać płyn co 2 lata. W naszym warsztacie płyn jest kontrolowany przy każdym przeglądzie olejowym.
W sytuacji, gdy zawartość wody w płynie hamulcowym przekracza pewien procent ma duży wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego ponieważ, jakość działania hamulców spada, gdyż zawarta w gorącym płynie hamulcowym woda powoduje powstawanie korków parowych.


Klimatyzacja:

Przeglądów klimatyzacji oraz oczyszczenia należy dokonywać przed każdym sezonem letnim. Przynajmniej raz w roku powinno się wymieniać filtr kabinowy i odgrzybić kanały dolotowe powietrza do kabiny. Należy pamiętać, że przy włączonej klimatyzacji zwłaszcza w mniejszych silnikach może wzrosnąć spalanie.
W naszym warsztacie możecie Państwo dokonać sprawdzenia i napraw układów klimatyzacji.


Układ wydechowy:

Układ wydechowy pełni bardzo ważne funkcje, między innymi ma za zadanie wyciszenie hałasu powodowanego przez gazy spalinowe wydobywające się z komór spalania. Należy pamiętać, że gazy odprowadzane na zewnątrz samochodu muszą być z zachowaniem szczelności połączeń. Nieszczelny układ oraz słabej jakości uszczelki, mogą spowodować przedostanie się bezwonnego, trującego tlenku węgla do pomieszczenia pasażerów, co grozi zatruciem kierowcy i wypadkiem.


Układ rozrządu:

Układ rozrządu jest bardzo ważną częścią silnika pojazdu, to między innymi dzięki niemu silnik działa. Występuje kilka głównych rodzaju rozrządów:
 Najpopularniejszym jest pasek rozrządu, którego wymiana zależnie od producenta pojazdu może się wahać od 60 do 300 tyś. Km. Trzeba bardzo rygorystycznie przestrzegać wymian pasków rozrządu, ponieważ zerwanie paska może się zakończyć remontem kapitalnym lub wymianą silnika.
 Rozrządy napędzane łańcuchem, który wymienia się jak zaczyna hałasować (poprzez zużycie i wysokie temperatury łańcuch rozrządu z czasem się wydłuża i bez odpowiedniego napinania mógłby przeskoczyć powodując uszkodzenie silnika), nie ma podanych dokładnych danych o wymianach. Łańcuch rozrządu jest trwalszym rozwiązaniem niż pasek (guma się starzeje).
 Rozrządy napędzane koła zębatymi stosuje się przeważnie w dużych silnikach podawanych dużym obciążeniom.


Serwis Klimatyzacji już od 99 zł*

W skład przeglądu wchodzą następujące czynności:

- sprawdzenie skuteczności działania przed rozpoczęciem przeglądu
- wizualne sprawdzenie systemu (przewody, pasek napędowy, filtr przeciwpyłkowy)
- sprawdzenie szczelności układu metodą podciśnieniową
- w przypadku stwierdzenia nieszczelności - wprowadzenie barwnika umożliwiającego zlokalizowanie nieszczelności (należy doliczyć koszt barwnika)
- wymiana oleju w układzie
- wymiana czynnika (R134a)
- w przypadku ubytku czynnika - dopełnienie układu (do 100g - czynnik GRATIS)
- pomiar ciśnienia po zakończeniu czynności obsługowych
*cena zawiera koszt czynnika do 100g oleju oraz barwnika

Znajdź nas na Facebook
Facebook
Jesteśmy na Google+
Google+